Piata produselor promotionale este in continua schimbare, iar articolele care sunt populare acum s-ar putea sa nu mai fie atat de cautate anul urmator. Luand in considerare aceste schimbari, este important sa faci ajustarile necesare pentru ca produsele tale promotionale sa ramana eficiente in continuare.


Tendinte-Produse-promotionale-2020-header


Am pus cap la cap trendurile care vor influenta piata promotionalelor in anul 2020. Am studiat ce spun specialisti din domeniu. In dezvoltarea unui plan strategic de marketing si promovare, este important sa analizezi aceste tendinte, pentru a selecta cele mai eficiente promotionale tinand cont de bugetul stabilit.


1. Creste cererea pentru produse premium si branduri renumite


Tendintele de retail continua sa influenteze preferintele cumparatorilor / grupului tau de tinta. O tendinta recenta este orientarea publicului catre produse cu valoare mai mare, din segmentul premium.


Pe piata interna consumatorii sunt dispusi sa plateasca mai mult luand in considerare durata si valoarea produsului atunci cand ofera o calitate ridicata si este creata responsabil. Glami, a lansat Fashion (Re)search, un proiect realizat pe termen lung ce analizeaza piata locala si obiceiurile cosumatorilor. Conform studiului 65% dintre romani sunt dispusi sa plateasca mai mult pentru produsele de calitate si sustenabile.


Tendinte-Produse-promotionale-2020-produse-premium-si-branduri-renumite


Totodata studiul GfK Consumer Life arata ca obiceiurile de consum se schimba atunci cand vine vorba despre produsele pe care le detinem. Consumatorii "prefera sa posede mai putine produse, dar de mai buna calitate" pentru care sunt dispusi sa plateasca preturi premium.


Produsele promotionale de inalta calitate ajuta organizatiile sa devina mai puternice. Oamenii vor asocia calitatea premium a articolelor cadou cu calitatea afacerii tale.


Ofera clientilor si angajatilor tai marci cunoscute si branduri renumite cu personalizare: Wenger, Victorinox, Waterman, Schneider, etc.


2. Modele si culori indraznete


In anii urmatori vor aparea articole promotionale care sunt well-designed si atragatoare vizual. Formele geometrice au ajuns in trend si in acest an datorita designului captivant si indraznet. Spre deosebire de elementele minimaliste, modelele geometrice asigura o prezenta si un impact vizual puternic.


Tendinta retro si vintage a revenit. Veti vedea din nou imprimeuri in culori aprinse, indraznete.


Ce fel de materiale vor domina? Apetenta generala pentru natural este in crestere, pe de o parte din motive estetice sau optiuni pentru “eco-awareness”. Sunt cautate materialele naturale, organice, realizate durabil. Expresiile texturale bogate vor reprezenta tema centrala a sezonului urmator: carnetele, baterii externe si pixuri din bambus, iuta si bumbac pentru sacose si genti, etc.


Tendinte-Produse-promotionale-2020-modele-si-culori-indraznete


3. Produse care promoveaza un stil de viata sanatos


Peste 84% din romani asociaza un stil de viata sanatos cu alimentatia echilibrata, arata datele unui sondaj recent al Vegis.ro. De asemenea, sportul si miscarea in aer liber completeaza ideea de viata sanatoasa pentru 70%.


2020-viata-sanatoasa-tendinte-produse-promo


Este important pentru un angajat sa stie ca iti pasa de sanatatea lui. In acest sens, este recomandat sa oferi articole sportive personalizate. De exemplu bidoane pentru apa cu brandul tau, genti personalizate sau covorase pentru yoga reprezinta alegeri perfecte pentru pasionatii de sport.


Acest trend este o nisa excelenta pentru produsele promotionale, in acelasi timp sustinand stilul de viata sanatos.


Romanii au cheltuit anul trecut aproape 450 de milioane de euro pe biciclete, haine pentru sala si echipamente de munte, piata echipamentelor sportive crescand cu 12,5% fata de 2017 si cu peste 50% fata de 2014, arata calculele ZF pe baza datelor oferite de compania de cercetare de piata Euromonitor.


Tendinte-Produse-promotionale-2020-stil-de-viata-sanatos


4. Tehnologie



Tehnologia va domina fiecare aspect al industriei produselor promotionale in urmatorii 10 ani. De exemplu pentru majoritatea oamenilor din zilele noastre, smartphone-ul lor este la îndemână 24 de ore pe zi. Oferirea accesorilor telefonice pentru clienti ar fi o idee buna.



Potrivit datelor agregate de la International Telecommunication Union (ITU), Banca Mondiala si de la Natiunile Unite, numarul de telefoane mobile a depasit numarul populatiei de pe glob. Piata de smartphone-uri din Romania este estimata la 4 milioane de unitati pentru anul 2018.


In ultima perioada cererile au crescut pentru bratarile inteligente. Societatea devine din ce in ce mai preocupata de sanatate. Anul 2020 vine cu o gramada de optiuni pentru gadgeturi tehnologice. Industria accesoriilor tehnologice este inovativa si in continua schimbare.




5. Produse eco din materiale naturale


Sustenabilitatea si preocuparea fata de mediul inconjurator devine din ce in ce mai important. Pe cei mai responsabili cu mediul ii poti surprinde cu un cadou din pluta sau bambus. Potrivit unui studiu realizat de catre Advertising Specialty Institute (ASI) 58% dintre adultii cu varsta cuprinsa intre 18 si 24 de ani au afirmat ca prefera mai mult sa faca afaceri cu companii care oferă cadouri promotionale ecologice.


Potrivit unui studiu realizat de ASI, bidoanele si recipientele reutilizabile au o perioada medie de pastrare de 12 luni, si o singura sticla pentru apa va genera aproximativ 1,400 de afisari de-a lungul vietii sale. Din acest motiv, poti sa incluzi in campaniile de promovare sacosele din bumbac, gadgeturi sau accesorii de birou din bambus, instrumentele de scris din lemn si asa mai departe.




6. Milenialii vor transforma viitoarele locuri de munca


Generatia digitala sau generatia Y (Milenialii 1981-1995) va reprezenta pana in 2025 principala resursa umana pentru locurile de munca din Romania. Pana in 2020 vor ocupa jumatate din locurile de munca din lume. Segmentul generatiei Y acum se afla la inceputul carierei, iar modul in care stabilesc si construiesc relatii, reguli si procese in domeniul profesional va avea un impact considerabil asupra organizatiilor si implicit asupra economiilor viitoare.


O mare parte dintre ei nu vor fi doar angajati intr-o anumita companie, ci vor ocupa si posturi de conducere. Aceasta generatie este pasionata de tehnologie si sustenabilitate. Firmele care vor sa ii atraga in campaniile de promovare trebuie sa se orienteze spre produse de acest gen: casti, rucsaci de calitate, cani din bambus, etc.




Tine cont de aceste tendinte si realizeaza campanii de promovare de succes pentru a-ti atinge obiectivele de marketing stabilite pentru anul 2020.