Anul trecut a fost unul plin de provocări în multe privințe și avem toate motivele să credem că nici următorul nu va fi diferit. Industria produselor promoționale este un segment puternic influențat de economia globală și evoluează constant în concordanță cu cele mai recente trenduri. De aceea, este esențial să avem în vedere o varietate de factori în acest domeniu, încercând să anticipăm direcția pe care o va lua industria.

În conformitate cu datele din 2022, piața produselor promoționale în Uniunea Europeană însumează 9,7 miliarde de euro (plus încă 1,85 miliarde de euro, dacă luăm în considerare și Marea Britanie), din care România contribuie cu 50 de milioane de euro. Deși această cifră poate părea impresionantă, suma cheltuită pe produse promoționale per capita este de doar 2,6 euro în România, plasând astfel țara noastră pe ultimul loc în UE în acest domeniu. Indică o discrepanță semnificativă față de Germania de exemplu, unde media cheltuită pe persoană ajunge la 33,73 euro. - Sursă: ASI Research

Aceste date sugerează oportunități semnificative pentru companiile lider din industrie. Educarea societății consumatoare este responsabilitatea noastră, pentru a asigura conștientizarea valorii imense a produselor promoționale în lumea publicității.

Ținând cont de asta, să vedem care sunt tendințele care formează industria produselor promoționale în 2024.

Culoarea Anului

Să începem cu ceva ușor. Acum câteva săptămâni, Pantone, creatorul sistemului Pantone Matching System (binecunoscut în rândul designerilor) a dezvăluit culoarea anului 2024, sub numele de Peach Fuzz (pantone 13-1023). Nuanța delicată care se află între roz și portocaliu sugerează un sentiment de bunăvoință sinceră și dorință de unitate, conform echipei Pantone. Peach Fuzz se poate combina perfect cu alte pasteluri moi, creând un efect de liniște și siguranță, sau cu tonuri metalice precum aur roz și bronz ușor pentru o notă de rafinament.

Este demn de menționat că Pantone nu este singura companie care lansează o culoare a anului. În fiecare an multiple companii fac cercetări ample pentru a prognoza o culoare care va întruchipa esența anului viitor. Câteva dintre celelalte nuanțe delicate a anului 2024 sunt Blue Nova (Benjamin Moore), Cracked Pepper (Behr) sau galbenul Limitless (Glidden).

Culorii anului 2024

Anul Super Alegerilor 

Acest an va fi destul de agitat în politica globală, cu alegeri în fiecare parte a lumii. În 2024, aproximativ 2 miliarde de oameni vor avea șansa de a vota la nivel mondial. Acest lucru va avea un impact deosebit în România, unde sunt programate patru alegeri distincte. Pentru noi, cei din industria produselor promoționale, asta înseamnă momentul acțiunii. Cu toată tensiunea politică, se așteaptă o creștere a cererii pentru articole promoționale, de la îmbrăcăminte personalizate la accesorii de brand.


Mișcarea Sustenabilă 

Anul trecut am scris despre tendințele în creșterea revoluției verzi, dar în acest an sustenabilitatea devine un subiect inevitabil pentru fiecare companie. Pe măsură ce mișcarea sustenabilă pătrunde pe fiecare nivel al societății, industria produselor promoționale se va confrunta cu cereri tot mai “verzi” din partea clienților săi, precum și din partea guvernelor sub forma reglementărilor.

În 2024, accentul va fi pus în continuare pe produsele naturale și reutilizabile, pe materialele reciclate și reciclabile, și pe lanțurile de aprovizionare sustenabile care adoptă o producție eco-friendly și un tratament etic față de muncitori și mediul lor înconjurător. Schimbarea către sustenabilitate pare inevitabilă, trebuie să fim deschiși și să ne alăturăm acestei transformări

Sacosa bumbac reciclat starapix din carton ecologic pinkocarnetel bambus ecolasacosa din hartie reciclata colorbag

Imperiul tehnologic se extinde

În urma revoluției remote din ultimii ani și a exploziei de inteligență artificială, dependența noastră de tehnologie a atins un nivel fără precedent. Această dependență de tehnologie se dovedește a fi o tendință din ce în ce mai dominantă pe piața produselor promoționale. Gama de accesorii electrice și gadget-uri tech se extinde exponențial, fără semne de încetinire în viitorul apropiat.

O tendință remarcabilă este apetitul crescut pentru obiecte wireless. Căști, camere web, mouse-uri, tastaturi și desigur stațiile de încărcare wireless sunt câteva din produsele care par a fi mai populare decât cadourile promoționale clasice de lux. Este ironic faptul că dorim să fim conectați fără constrângerea cablurilor de conectare.

Apropo, să nu uităm că începând de toamna acestui an, conform reglementărilor UE fiecare dispozitiv electronic trebuie să fie echipat cu un port de încărcare USB-C.

incarcator wireless bambus sansdifuzor bluetooth bambus alessobaterie externa 6000 mah bambus cablu type c stymicasti bluetooth 5.0 funk

Calitatea întrece cantitatea

Episoadele recurente de instabilitate economică, generate de războaie și pandemii au educat oameni să cumpere mai responsabil. Așteptările sunt similare față de sectorul de afaceri. Era în care un simplu pix de plastic sau un breloc puteau fi cadouri promoționale satisfăcătoare a luat sfârșit. Astăzi, produsele promoționale de unică folosință (sau niciodată folosite) pot avea un impact negativ asupra reputației unei companii.

Din acest motiv afacerile își îndreaptă atenția către produse promoționale de înaltă calitate, care nu doar arată și se simt premium, ci rezistă și la testul timpului. Longevitatea și durabilitatea devin considerente cheie în selecția de articole promoționale.


Totul este personal

Citatul iconic din filmul The Godfather ne învață astfel: „Nu e personal, este doar business”. Dacă ne gândim la mediul corporativ, acea frază nu doar s-a schimbat, ci a evoluat complet în opusul său. Personalizarea și individualitatea au câștigat teren în fiecare compartiment de afaceri. Profesioniștii din diferite domenii precum marketing, resurse umane, vânzări sau relații publice lucrează pentru a oferi experiențe personale clienților și colegilor. Produsele promoționale sunt în epicentrul acestei tendințe, iar cererea pentru idei și soluții cel mai probabil va crește în 2024.

pix bambus personalizat beringen

Aceasta a fost lista noastră scurtă de tendințe în industria produselor promoționale în 2024. Sperăm că te ajută să faci planuri și să navighezi prin provocările anului. Și nu uita, ori de câte ori ai nevoie de produse sau idei promoționale, suntem bucuroși să te ajutăm. Nu ezita să ne contactezi.