Instrumente de marketing în sezonul de vară


Dacă există două lucruri pe care le-am învățat în ultimii ani, acelea sunt că ne place să ieșim și să fim împreună. Prin urmare, nu este o surpriză faptul că numărul festivalurilor explodează în această vară și aduce o mulțime de oportunități de a le folosi în beneficiul companiei tale. 


Festivalurile de vară sunt evenimente pline de viață și pline de entuziasm care aduc împreună audiențe diverse în căutarea distracției, divertismentului și experiențelor memorabile. Nu este greu de înțeles valoarea utilizării acestor festivaluri ca o oportunitate de promovare a brandului și de creare o impresie de durată. Există numeroase oportunități care pot ajuta o companie să-și atingă obiectivele de marketing, iar pentru cea mai bună strategie trebuie să combini cele mai bune practici ale profesiei cu nevoile unice ale companiei tale. Cu toate acestea, există câteva sfaturi universale care vor fi utile pentru toată lumea. În acest articol de blog, vom descoperi aceste posibilități pentru a te ajuta să profiți din plin de o vară de neuitat.





Stabilește-ți obiectivele!

Înainte de a alege produsele promoționale, este esențial să-ți stabilești obiectivele. Dorești să crești gradul de conștientizare a mărcii, să stimulezi vânzările, să generezi potențiali clienți sau să stimulezi implicarea clienților? Diferitele obiective vor necesita abordări variate, așa că înțelegerea obiectivelor tale te va ajuta să alegi cea mai potrivită modalitate de promovare.


Cum să devii vizibil?

Indiferent de obiectivele tale de marketing, există câteva condiții esențiale care se aplică pentru toate. De exemplu, trebuie să-ți faci cunoscut brandul, să fii văzut și recunoscut de către oameni.


Cum poți realiza acest lucru în cadrul unui festival?

Poți obține o vizibilitate ridicată a mărcii tale prin sponsorizarea unui eveniment în cadrul festivalului. În funcție de bugetul disponibil, poți să apari în lista sponsorilor, poți primii suprafețe publicitare în zona evenimentului sau poți chiar să obții ca o scenă să poarte numele companiei tale, cum a făcut UBM la Vibe în 2023.


Sursa imagine: Zi de Zi

Un alt mod de colaborare este să construiești ceva propriu la un festival. Poți să-ți organizezi activitatea de afaceri într-un mediu de festival (așa cum a făcut Lidl la Electric Castle), sau poți veni cu o idee complet nouă prin care vizitatorii pot obține o impresie amplă despre ceea ce reprezintă compania ta. Prin oferirea de activități distractive și interesante și prin comunicarea directă cu potențialii clienți, poți atrage mai eficient oamenii în sales funnelul tău. O experiență personală pozitivă poate valora cât o sută de reclame online, dar trebuie să te concentrezi pe nevoile clienților, pe motivele pentru care ar petrece timp la voi  în loc să se îndrepte către alte zeci de locuri la festival. 

Aceste instrumente de marketing sunt foarte eficiente, totuși necesită un buget consistent și un număr de colegi pricepuți care să reprezinte compania și să creeze cea mai bună impresie posibilă asupra oamenilor. Dar nu-ți face griji, chiar dacă ai un buget mai restrâns sau o echipă mai mică, tot poți profita în mare măsură de evenimentele de vară.

Cadouri pentru toată lumea!

Cine nu ar vrea să primească ceva gratuit? Mai ales dacă este un obiect util și de înaltă calitate, cu un design frumos și creativ.

În cultura occidentală, gestul de a oferi cadouri este un mod foarte apreciat de a ne exprima iubirea și afecțiunea, ceea ce reprezintă o mare oportunitate pentru companii de a crea impresii pozitive și de a stimula customer engagement.

Potrivit unui raport din 2017, majoritatea managerilor de companii susțin că produsele promoționale ajută la realizarea obiectivelor de marketing. Același raport evidențiază de asemenea, că produsele promoționale sunt cele mai eficiente forme de promovare în comparație cu mediul online, presa scrisă sau alte tipuri de publicitate. 



Image Source: Promotional Products Association International


După cum demonstrează și grafica de mai sus din raportul celor de la Promotional Products Association International, dăruirea produselor promoționale personalizate este forma cea mai eficientă de promovare în comparație cu alte tipuri de publicitate, pentru toate generații. 

Un raport din 2021 din partea aceluiași grup evidențiază faptul că 86.5% dintre consumatori cred că produsele promoționale sunt o modalitate bună de a afla despre noile afaceri. Raportul evidențiază și faptul că 75% dintre consumatori păstrează aceste produse dintr-un motiv simplu: sunt utile.

Produsele promoționale rămân relevante, eficiente și reprezintă o modalitate sigură de a-ți realiza obiectivele de marketing. 


Oferă ceea ce le trebuie!

Totuși, acest lucru nu va fi suficient. Pentru a obține cea mai bună impresie posibilă, trebuie să selectezi cu atenție cadourile. În ultimul deceniu, industria produselor promoționale s-a schimbat foarte mult. Nu mai este suficient să oferi doar un pix și o sacoșă de hârtie personalizat. Clienții sunt acum mult mai sensibili la aspecte precum sustenabilitatea, calitatea produsului și a personalizării, și vor simți dacă ai fost neglijent în faza creativă. Pentru eficiență maximă trebuie să iei în considerare și locația, dimensiunea evenimentului, vârsta medie a vizitatorilor dar și vremea, și vei avea nevoie de multă creativitate pentru a oferi cadouri utile și ingenioase.


O pălărie frumoasă, un evantai sau o pereche de ochelari de soare pot fi mereu utile în timpul unei canicule de vară. În caz de vreme ploioasă, poți oferi umbrele sau pelerine de ploaie pentru a-i menține pe vizitatori confortabili, iar la un eveniment în aer liber, pentru a-i ajuta să rămână online poți oferi baterii externe. Nu-i chiar rocket science, așa-i?


Concentrează-te pe circumstanțe și oferă ceva util pentru grupul tău țintă. Cu cât îl folosesc mai des, cu atât mai mult vor vedea brandul tău pe cadou. Cu cât îl văd mai des, cu atât mai probabil vor interacționa cu compania ta.



   



Give more, get more!

Conform unui alt studiu, 71% dintre vizitatori și-au amintit numele companiei care le-a oferit produse promoționale, iar 76% dintre ei au avut o părere pozitivă despre companie. Dar este din cauza cadoului? Sau pentru că au avut o experiență pozitivă în momentul în care primesc ceva? Cele mai mari branduri din lume rar vorbesc despre produsul sau serviciul lor, mai degrabă transmit o emoție care se va conecta cu brandul în mintea clienților. (O reclamă Dove pentru un bun exemplu)
Experiențele plăcute și produsele promoționale atractive și utile întăresc loialitatea clienților și continuă să le amintească de cel care le-a oferit, dar pot ajuta și la obținerea clienților noi.


   


Vara este anotimpul soarelui, bucuriei și libertății, oferă multe oportunități pentru marketerii inteligenți. Sperăm că ai suficiente idei pentru proiectul tău de vară, dar dacă mai ai nevoie de inspirație sau de un partener ca să-ți realizezi planurile, nu ezita să ne contactezi să aflăm împreună care este cea mai bună modalitate pentru tine de a-ți prezenta și promova brandul.