Târgurile și expozițiile comerciale sunt oportunități speciale pentru companii de a intra în contact direct cu publicul țintă, parteneri potențiali și cu publicul larg. Pe măsură ce spațiul online devine omniprezent în viețile noastre, crește semnificativ și valoarea unei prezențe offline, iar prezentările live devin tot mai apreciate.
La un stand expozițional, oamenii nu doar pot vedea, ci pot și atinge, mirosi și încerca un produs, în timp ce poartă o conversație cu un agent de vânzări. Această experiență poate transforma un trecător într-un client pe viață - dar numai dacă această interacțiune este bine organizată.
În blogul de astăzi vom vorbi despre patru elemente cheie ale construirii unui stand expozițional de succes, bazându-ne pe experiența acumulată în ultimii 20 de ani, de la primele noastre prezente târguri și trade show-uri.
1. Un stand original - Unde magia se întâmplă
Primul contact vizual pe care vizitatorii îl vor avea cu brandul tău la o expoziție este standul tău. Trebuie să te asiguri că le vei atrage atenția. Nu e o coincidență că de obicei structura fizică este cea mai costisitoare parte a experienței tale la expo, iar chiar dacă asta nu e o regulă, merită cu adevărat atenția ta.
Standul este contextul care va găzdui toate celelalte idei ale tale, așa că trebuie să iei în considerare o serie de factori. Înainte de a veni cu un design, este recomandat să te gândești la locația standului tău în cadrul expoziției. Este în interior sau în exterior? Unde sunt intrările, ieșirile și toaletele? Care va fi direcția de unde vor veni oamenii către tine? Ai la dispoziție electricitate, apă și WiFi? Cine sunt ceilalți expozanți în jurul tău și în cadrul expoziției?
Când începi să te gândești la designul standului, prima și cea mai importantă întrebare la care trebuie să găsești răspuns este: care este scopul tău prin prezența la acel expo? De exemplu, dacă vrei să crești conștientizarea brandului (brand awareness), accentul ar trebui să fie pe logo și pe propunerea ta de valoare unică (unique value proposition sau UVP); dacă este vorba despre lansarea unui produs nou, elementele ar trebui să se axeze pe "nou"; dacă obiectivul este networking-ul, designul ar trebui să comunice prietenie, încredere și profesionalism.
Vorbind despre structură, există câteva aspecte unde trebuie să găsești echilibrul potrivit. Standul ar trebui:
- să fie original, dar consistent cu brandul tău
- să atragă atenția, fără să fie prea pretențios
- să fie calitativ, dar să rămână rentabil și ușor de construitâ
În plus, la fiecare expoziție există anumite condiții, precum locația sau spațiul disponibil pentru echipa ta, care va avea o influență asupra altor oportunități, precum mobilierul sau cateringul. Putem totuși să ne folosim de anumite trucuri ca și poziționarea inteligentă a luminilor, oglinzilor, plantelor sau televizoarelor, pentru a ne crea un spațiu ideal pentru brandul nostru.
De cele mai multe ori, dacă luăm în considerare aceste aspecte practice, putem construi un stand expozițional excepțional, dar totuși merită să facem un brainstorming pentru idei surpinzătoare și neconvenționale, precum Pliabil, care a participat la Corporate Gifts Show și este o companie care produce display-uri și mobilier comercial din materiale ecologice și reciclabile.
Uf... nu-i chiar atât de simplu, așa-i?
2. Cadourile promoționale - Impresia de durată
Dacă deja am atras atenția vizitatorilor, următorul pas este să le facem o impresie bună și să rămânem în memoria lor pe termen lung. Cadourile promoționale pot crea acest impact și chiar mai mult.
Studiile au arătat că primirea unui cadou evocă sentimente de recunoștință în subconștient, ceea ce reprezintă o bază perfectă pentru a face o primă impresie pozitivă. Chiar și cele mai mici cadouri, cum ar fi bomboanele sau dulciurile, pot avea acest efect si pot chiar să atragă vizitatorii la standul tău. Ni s-a întâmplat de multe ori ca oamenii, care altfel ar fi trecut pe lângă standul nostru, s-au oprit pentru a lua câteva gustări gratuite, creând astfel oportunitatea pentru agenții noștri de vânzări să înceapă o conversație.
E un început bun, dar pentru a profita la maximum de eforturile tale de marketing, trebuie să te folosești de daruri la maxim, prin utilizarea suprafeței lor pentru a-ți comunica ideile și valorile. Conform studiilor, până la 76% dintre oameni își amintesc numele unui brand atunci când se uită la obiectele cu un logo. De aceea este important să oferi produse branduite pe care clienții sau partenerii tăi le pot folosi cât mai mult timp posibil. Sacoșele de pânză, ochelarii de soare sau instrumentele de scris sunt cadouri utile care pot purta brandul tău pentru o perioadă lungă după târgul comercial.
Poți să crești miza cu cadouri de o valoare mai mare, dar în acest caz este bine să crești și implicarea vizitatorilor. Un carnețel premium sau un stick USB cu logo-ul tău în schimbul unei adrese de mail, a unui număr de telefon sau a unui chestionar completat poate fi încă o modalitate rentabilă de generarea lead-urilor.
Este important să eviți să pari ieftin sau iresponsabil. Încercarea de a economisi prea mult poate avea consecințe negative, la fel ca și utilizarea excesivă a produselor neprietenoase cu mediul înconjurător. În timp ce acum câteva decenii oamenii erau încântați să primească orice gratuit, acum e vizibil că mulți sunt conștienți și atenți la cadourile promoționale și refuză să fie ușor cumpărați. De asemenea, odată cu creșterea mișcării sustenabile, oamenii se așteaptă ca firmele să fie responsabile și sustenabile în operațiunile lor.
3. Materiale promoționale - Canalul poveștii tale
Dacă brandul tău a reușit să intre în conștiința oamenilor, ai trecut de pasul cel dificil. Acum este momentul să prezinți toate informațiile importante despre compania ta. Despre persoanele care te reprezintă vom vorbi în detaliu la punctul următor, deoarece acesta este un subiect mai complex. Acum să rămânem la materialele prin care vizitatorii tăi pot afla mai multe despre operațiunile tale după expoziție.
Dacă vorbim despre materialele tipărite, există o serie de opțiuni pentru diferite preferințe care pot susține obiectivele tale de marketing. Există oameni care pur și simplu nu vor să caute printre produsele sau serviciile tale, preferând să ia o carte de vizită și să-ți sune un coleg ori de câte ori au o întrebare. Alții ar putea dori un pliant cu informațiile de bază despre oportunitățile lor și un contact către site-ul tău, unde pot afla mai multe în cazul în care sunt interesați. Există persoane mai conservatoare care preferă un catalog detaliat cu toate produsele și informațiile, să-l poată lua acasă, să-l răsfoiască, să scrie note în el sau să îndoaie paginile la părțile importante pentru el. Și, desigur, există și cei care, din motive de mediu, nu doresc niciun obiect fizic, ci doar un cod QR pentru un site unde pot găsi tot ce au nevoie.
Tu ești cel care cunoaște cel mai bine clienții brandului tău, deci poți construi un set de materiale promoționale adaptate pentru ei. Totuși, uneori e mai bine să ai mai multe opțiuni la îndemână decât să nu fie de ajuns.
Ultimul lucru de reținut despre materialele promoționale este următorul: nu lăsa să fie vorba doar despre vânzare. Multe companii fac greșeala de a se concentra prea mult pe detalii despre produsele sau serviciile lor și uită că ar trebui să vândă și brandul. Detaliile personale mici, cum ar fi un slogan pe un card de vizită, misiunea ta prescurtată într-o propoziție pe pliant sau o pagină în catalog dedicată valorilor tale eco, vor face contactul mai personal și mai relatabil pentru clienții tăi. Spune mereu câte ceva despre brandul tău când este posibil.
4. O echipă profesională - Sufletul succesului
Am lăsat la urmă cel mai important component al unui stand expozițional perfect: oamenii care te reprezintă. Companiile cu începuturi modeste (ca a noastră) îți pot spune că un agent de vânzări talentat, chiar și dacă are doar niște cărți de vizită la îndemână, valorează mai mult decât un stand expozițional grandios cu personal neadecvat.
Oricum, nu ar trebui să-ți alegi echipa doar pe baza performanțelor de vânzări, deoarece aceasta necesită multe abilități diferite. La o expoziție vei întâlni o mulțime de oameni diferiți, iar un agent de vânzări care este obișnuit să vorbească doar cu directorii de achiziții ar putea avea dificultăți atunci când este abordat de un inginer, un designer sau un director executiv. Pentru o reprezentare perfectă, vei avea nevoie de o echipă colorată.
Ai nevoie de oameni cu o cunoaștere detaliată atât despre industria în care activezi, cât și despre beneficiile și caracteristicile tehnice ale produselor sau serviciilor tale. Echipa ta ar trebui să aibă experiență practică în vânzări și generare de lead-uri și trebuie să reprezinte profesionalism și încredere pentru a-i convinge pe oameni despre expertiza lor. Mai mult, un reprezentant adecvat de vânzări trebuie să aibă o apariție profesională și o atitudine prietenoasă, iar, nu în ultimul rând, are nevoie de rezistență fizică, deoarece ar putea fi nevoit să lucreze pe tot parcursul zilei sau chiar timp de mai multe zile, dacă este vorba despre evenimente care se întind pe parcursul mai multor zile.
Ca întotdeauna, ar trebui să lucrezi activ la pregătirea personalului tău, dar există unele situații pentru care nu-ți poți pregăti complet colegii. La urma urmei, maestrul vieții este experiența
Construirea unui stand expozițional de succes nu este o sarcină ușoară pentru nicio companie. Necesită mult timp, bani și energie, dar dacă este făcut corect, poate să-și recupereze costurile de mai multe ori, ajutându-te să îți atingi obiectivele de vânzări, networking și marketing. Sperăm că acest blog te va ajuta să-ți amenajezi standul expozițional perfect și nu ezita să ne contactezi pentru sfaturi suplimentare sau produse promoționale!
1
Super fain arată standul vostru. Oare la care expoziție ați participat? Printați și pe suprafețe mari?
Bună Anny, mulțumim frumos! Am participat la Corporate Gift show în București. Trimiteți-ne o solicitare cu detalii și vă vom răspunde cu o confirmare dacă putem să vă ajutăm cât mai curând posibil ????
Scrie un comentariu