Industria produselor promoționale şi sustenabilitatea


În zilele noastre, sustenabilitatea a devenit un cuvânt cheie în multe industrii. Sustenabilitatea nu se limitează doar la reciclarea deșeurilor, înseamnă mai mult decât atât. 

Ai tot auzit termenul de “sustenabilitate” și vrei să afli ce presupune mai exact acest concept? 

Sustenabilitatea se referă la utilizarea responsabilă a resurselor (atât a celor  epuizabile, cât și a celor inepuizabile) pentru a îndeplini nevoile prezente fără a compromite capacitatea generațiilor viitoare de a-și îndeplini propriile nevoi. 


Te-ai gândit vreodată cum se diferențiază un produs sustenabil de restul produselor? 

Fabricarea acestor produse are un impact semnificativ asupra mediului, inclusiv asupra consumului de energie, a emisiilor  de gaze cu efect de seră și a generării  deșeurilor. Din cauza impactului asupra mediului a procesului de fabricare  și pentru a promova sustenabilitatea, industria produselor promoționale își ia măsuri în direcția unui viitor mai verde.

Ce determină un produs de a fi sustenabil

Conform Corporației Produselor Sustenabile, aceste produse "oferă beneficii operaționale, avantaje sociale și economice, în timp ce protejează sănătatea publică, binele social și mediul în cursul ciclului lor comercial complet, de la extragerea materialelor brute până la eliminarea finală". 

Industria produselor promoționale este vastă

Milioane de produse promoționale sunt disponibile pe piață, de la stilouri și brelocuri până la sacoșe și tricouri. Un mod în care industria promovează sustenabilitatea este prin oferirea produselor eco friendly. Aceste produse sunt fabricate din resurse regenerabile, precum materiale reciclate și sunt proiectate să aibă un impact redus asupra mediului. 

Produse promoționale eco friendly populare sunt de exemplu sticle de apă reutilizabile, pixuri din bambus și produse din plută. Prin alegerea acestor produse, companiile pot promova angajamentul lor față de sustenabilitate, oferind totodată clienților un articol util și practic.


Cum putem noi să ne implicăm mai mult în protejarea naturii? 

Dacă urmărești aceste 7 sfaturi când alegi produsul tău promoțional, (sau poate o va alege  compania care se ocupă cu promovarea firmei tale), cu siguranță  vei lua parte  în  construirea unui viitor mai verde și mai sustenabil.

1. Alegerea produselor reutilizabile

Produsele reutilizabile sunt obiecte realizate din materiale naturale, precum pluta, sticla și ardezia, dar nu numai. Pot fi utilizate de mai multe ori, deoarece materialele reutilizabile sunt alegerea care nu numai că ajută la reducerea deșeurilor, ci rezultă și în obiecte de înaltă calitate cu un aspect premium. Majoritatea acestora pot fi reciclate. Obiectele din sticlă pot fi folosite de nenumărate ori, deoarece materialul este ușor de curățat și are o durată lungă de utilizare.

 

2. Alegerea produselor din materiale reciclate

Materialele reciclabile sunt acele materiale care pot fi folosite și refolosite la producerea și fabricarea de noi produse. În această categorie intră o varietate mare de materiale, de la metale, hârtie, plastic, cauciuc, textile, până la materiale biodegradabile. O mare parte din deșeurile solide din lume sunt atribuite acestui tip de ambalare. PET reciclat este cunoscut sub denumirea de RPET și este cel mai larg tip de plastic reciclat din lume.


   


3. Alegerea produselor naturale

Produsele naturale provin din materialele naturale care sunt ideale pentru mediu, deoarece pot fi regenerate din generație în generație. 


4. Alegerea produselor biodegradabile

Produsele biodegradabile, cum ar fi produsele din hârtie sau bambus, sunt o alegere sustenabilă pentru produsele promoționale, deoarece se  descompun in  natura și nu poluează mediul înconjurător.


 


5. Căutarea unei firme care s-a profilat pe utilizarea resurselor de energie regenerabile

Cum ar fi energia solară sau eoliană, care poate ajuta la reducerea impactului asupra mediului și la construirea unei imagini pozitive pentru brand.


6. Căutarea unui furnizor cu certificări sustenabile

Cum ar fi FSC sau PEFC, poate asigura ca produsele promoționale sa fie fabricate într-un mod responsabil față de mediul înconjurător.


7. Reducerea deșeurilor 

Prin alegerea unor produse promoționale cu ambalaje minimaliste sau prin reciclarea produselor la sfârșitul ciclului de viață, putem  ajuta la reducerea impactului asupra mediului.

Există o gamă largă de opțiuni sustenabile pentru produsele promoționale, care pot ajuta la reducerea impactului asupra mediului și la construirea unei imagini pozitive pentru un brand. Prin căutarea unor produse ecologice și a unor furnizori responsabili, se poate contribui la crearea unui mediu mai curat și mai verde pentru generațiile viitoare.

Descoperă toată gama noastră de produse sustenabile AICI.