Secretul unui design de succes: cum sa eviti cele mai frecvente 8 greseli

Publicata de Hello Wedas 22.06.2020 1 Comentarii Piata produselor promotionale,

Realizarea unui tricou pe care oamenii il vor purta poate fi o adevarata provocare.

 

In acest articol, vom prezenta cele mai importante lucruri la care ar trebui sa te gandesti inainte de a crea designul pentru un tricou personalizat. Unele dintre acestea ar putea parea evidente, altele pot fi o noutate. Citeste mai departe pentru a afla care e secretul unui design de succes.

 

1. Calitatea imaginii

 

Aceasta este una dintre cele mai frecvente probleme pe care o intampinam: de foarte multe ori primim imagini de rezolutie mica, care nu se pot folosi pentru a face o personalizare de calitate.

 

Cand trimiti fisiere de rezolutie slaba, de obicei te vom anunta imediat si te vom ruga sa ne trimiti fie fisier in formal vectorial fie o imagine de o rezolutie foarte buna, in cazul in care doresti de pilda sa imprimi o imagine prin sublimare sau print direct.

 

Imaginile de pe web tind sa fie prea mici. In mod ideal, imaginile ar trebui sa fie cel putin de 300 dpi sau mai mari, numai asa putem garanta o inscriptionare de calitate.
 

 

Este varianta ideala sa trimiti un fisier vectorial, deoarece fisierele vectoriale se imprima perfect la orice dimensiune, fara a pierde din calitate. De aceea ei sunt preferatele noastre. Fisierele vectoriale sunt tipurile de fisiere PDF, ai, CDR, EPS sau SVG.

 

Inainte de a face o simulare evaluam fiecare grafica primita, iar daca fisierul primit nu corespunde cerintelor ori vom incerca sa corectam partile problematice ori te vom ruga sa ne trimiti un fisier care se poate utiliza.

 

2. Compozitia graficii

 

Deseori ceea ce face o compozitie bine conceputa poate fi o chestiune de opinie. Dar exista reguli de compozitie de baza care pot imbunatati un design. Aici gasesti cateva sfaturi de luat in considerare, pentru o compozitie de succes.

 

O greseala tipica sunt elementele care sunt prea distantate sau prea aglomerate. O alta greseala comuna este cand compozitia atrage ochiul pe un loc nepotrivit sau face ca textul sa fie citit in ordine gresita.
 

 

Pentru a evita aceste greseli cel mai bine e sa ceri si alte pareri. 

 

3. Culorile folosite

 

Alegerea culorii dominante este poate cel mai important detaliu; nu numai din motive de design, ci si cand vine vorba de diferite tehnici de personalizare. Daca, de exemplu, doresti personalizare prin serigrafie, asigura-te ca ai destul buget pentru a realiza astfel tricourile. Mai multe culori = cost mai mare pe articol. Desigur, poti cumpara intotdeauna mai multe bucati pentru a-ti reduce costul pe articol.
Cheltuieste mai mult pentru a economisi mai mult. Logica vanzarilor.

 

Daca alegi imprimarea DtG (print direct) in loc de serigrafie, atunci putem imprima full color, astfel incat numarul de culori, in ceea ce priveste bugetul, nu mai este o consideratie.

 

Culorile pot avea de fapt efecte specifice asupra oamenilor, citeste despre asta aici. Agentiile de publicitate sunt constienti de acest lucru si la fel ar trebui sa fi si tu. Un studiu realizat de KISSmetrics, arata ca o simpla culoare cantareste pana la 90% in decizia de cumparare a consumatorului.

 

Specialistii spun ca exista anumite tipologii ale cumparatorului, in functie de culorile de care sunt atrasi atunci cand cumpara un produs sau un serviciu:

  1. Cumparatorul impulsiv – prefera culorile rosu, galben, negru si albastru, aceste culori grabindu-i procesul de luare a deciziei.
  2. Cumparatorul econom – este reprezentat de cei care au un buget fix pe care nu doresc sa il depaseasca si este atras in special de culori roz si albastru.
  3. Cumparatorul traditionalist – reactioneaza cel mai bine la roz si bleu, adica la culorile mai pastelate.

In general, culorile clare, luminoase sunt cele care vand cel mai bine. Iata un scurt rezumat despre cele mai utilizate culori si semnificatia lor:

  • Rosu

Este o culoare indrazneata si este asociata cu tineretea si energia. De asemenea, rosul este o culoare numita ,,call to action”, deoarece incurajeaza cumparatorii sa faca o achizitie. Ai observat ca pe website-uri butonul „Cumpara acum” este de obicei rosu?

  • Albastru

Aceasta culoare transmite incredere, credibilitate, profesionalism, putere si concentrare. De aceea, este preferat de catre institutiile financiare si in domeniul IT.

  • Verde

Are un efect relaxant si este asociat cu sanatatea, nu e de mirare ca este preferat in domeniul medical, turism, cei care promoveaza ecologia, dar si in resurse umane.

  • Negru

Lux si rafinament. Culorile inchise sunt folosite pentru a sugera ca este vorba de un produs de calitate si cel mai des este folosit in cazul produselor premium.

  • Galben

Ai observat ca lanturile de fast food utilizeaza cu drag aceasta culoare? Explicatia e simpla: galbenul creste energia, dar in acelasi timp si apetitul.

  • Roz

Are un efect calmant, iar expertii spun ca oamenii tind sa cheltuiasca mai mult atunci cand sunt calmi.

 

Totusi, desi poate fi tentant, nu e recomandat sa adaugi prea multe culori, deoarece designul tau poate sa para urat si astfel ignorat. Sfatul nostru este sa incerci sa alegi doar cateva culori, astfel sansele sunt mai mari ca tricoul tau personalizat sa fie purtat mai mult decat atunci cand are toate culorile curcubeului.
 

 

In afara de alegerea culorilor potrivite pentru grafica ta este important sa te gandesti si cum vor arata imprimate pe tricou. De exemplu, nu iti recomandam sa pui o grafica portocalie pe un tricou verde, vibrant. E foarte deranjant pentru ochi. Chiar si la un design de o singura culoare nuanta tricoului poate face o diferenta mare.

 

4. Tipografie & fonturi

 

Tipografia gresita este egala cu un design slab. Daca vrei ca imbracamintea personalizata sa fie purtata, trebuie sa alegi fonturi si stiluri potrivite, interesante si usor de citit.
 

 

Unele fonturi standard vor functiona bine pentru aproape orice. Alte fonturi vor avea utilizari specifice doar in contexte specifice. Obtinem o multime de modele in care numele fontului incepe cu „A” sau „B” care ne spune ca nu ati petrecut mult timp pentru a alege fontul.

 

La fel ca in cazul culorilor , fonturile au capacitatea de a comunica un mesaj. Fonturile Serif vor oferi designului tau un aspect mai traditional si formal, in timp ce fonturile San-Serif vor oferi un aspect modern designului tau.

  • Serif se refera la caractele care au mici "picioruse", adica prelungiri ale literelor, si sunt usor de citit in paragrafe de mari dimensiuni.

Serifele comune sunt Times, Georgia, Garamond, Minion și Baskerville.

  • Sans Serif se refera la caracterele fara "piciorusele", drepte, utilizate in mod traditional pentru titluri si subtitluri, dar si in corpul textului pentru a putea fi usor urmarit si a crea un aspect aerisit.

Sansurile comune sunt Helvetica, Impact, Futura, Frutiger, Myriad sau Tahoma.

 

Regula de aur a tipografiei suna cam asa: nu folosi niciodata mai mult de trei fonturi diferite intr-un design.
Politia de tipografie va veni dupa tine.

 

5. Complexitatea graficii

 

Keep it simple! Cu siguranta toata lumea cunoaste aceasta regula, care se aplica si la designul tricourilor la fel de mult ca la orice altceva. Cu cat este mai simpla o grafica, cu atat este mai usor de inteles mesajul dorit.

 

Uneori, oamenii prin incercarea de a fi creativi sau originali, tind sa aglomereze elementele folosite, iar rezultatul este doar un design haotic. Nimeni nu doreste si nici nu are timp sa stea minute pentru a afla ce se afla pe un tricou personalizat.

 

 

Ochiul uman poate prelucra simultan o anumita cantitate de informatii, iar in cazul unei tricou personalizat nu numai ca ai un timp limitat de vizionare, dar de obicei mereu esti in miscare. Deci, pastreaza-l simplu!

 

6. Dimensiunile

 

Dimensiunile in cazul designului la tricouri conteaza foarte mult. Si totusi, majoritatea oamenilor tind sa mearga de cele mai multe ori cu dimensiunea standard, adica o grafica de marimea A4.

 

Iata regula: dimensiunea ar trebui sa fie decisa in functie de natura designului si de proprietatile imbracamintei pe care urmeaza sa fie tiparita.
 

 

De exemplu, formele patrate sau circulare tind sa arate mai bine atunci cand au dimensiuni mai mici decat cele standard.

 

Un alt lucru de luat in considerare: o singura dimensiune corespunde tuturor? In functie de marimea hainelor trebuie sa ajustati si marimea graficii. Se recomanda utilizarea unei tipariri cu dimensiuni mai mici pentru tricourile pentru femei sau copii.

 

Inca un lucru important este stilul articolelor de imbracaminte sau a articolelor care trebuie tiparite, care pot avea o suprafata limitata de imprimare. De exemplu, o grafica pe hanoracele de barbati de marimea S pot avea o inaltime maxima de 30 cm, iar o latime de 28 cm.

 

Un truc rapid care te poate ajuta sa vizualizezi cum va arata aproximativ designul tau pe un tricou.
Tot ce iti trebuie este grafica ta tiparita pe o hartie si tricoul care urmeaza sa fie personalizata. aseaza-ti tricoul pe o masa si pune hartia pe el. (Dimensiunea hartiei reprezinta dimensiunea imaginii pe care intentionezi sa o pui pe tricou.) Cum arata tricoul? Marimea graficii este potrivit pentru marimea tricoului?

 

Daca ai indoieli, nu ezita sa intrebi reprezentantul tau de vanzari despre care ar trebui sa fie dimensiunea ideala a graficii tale. Suntem intotdeauna bucurosi sa te ajutam sa iei o decizie

 

     7. Plasarea graficii pe tricou

 

Designul tau ar putea fi atat de uimitor incat intoarce capetele - dar pune grafica pe un loc gresit si capetele se vor intoarce pentru un motiv gresit. O greseala comuna este tiparitul de burta. Nimeni nu vrea sa vada designul aici.
 

 

Sigur ai observat si tu ca exista cateva tricouri in care imaginea sau textul se ascund atunci cand le purtam. Nu numai ca omoara scopul propriu-zis, dar pune brandul intr-o lumina proasta.

 

Cele mai frecvente locuri de plasare a graficii includ:

  • Fata centrala
  • Centrul din spate
  • Buzunarul frontal (amprenta mica)
  • Maneca
  • Centrul de sus, spate  (mici amprente)

Daca doresti o plasare alternativa, anuntati-ne specificul, iar echipa noastra de la productie se va asigura ca solicitarea ta se incadreaza in limite.

 

8. Tehnicile de imprimare conteaza

 

O problema majora poate fi cand nu alegi metoda de imprimare adecvata graficii tale.

 

O multime de tehnici noi au fost dezvoltate in ultimii ani. Dar nu este o abordare tocmai potrivita sa alegi o tehnica numai asa la intamplare. Alegerea depinde de zona in care doresti sa pui grafica, de culorile graficii si, desigur, de pretul pe care doresti sa il platesti.

 

Enumerat gasesti tehnicile cele mai populare de imprimare atunci cand vine vorba de personalizarea imbracamintei, tehnici, pe care le putem realiza in atelierul nostru propriu.

Cea mai noua tehnologie si cea mai fiabila metoda de personalizare de tricouri si textile. imprimarea digitala sau print Direct (DtG) este o tehnologie prin care printul se face direct pe tricou iar cerneala intra in tesatura.

Este perfecta pentru printarea graficelor complexe si termenul de executie este una scurta.

Termotransferul este procedeul de personalizare realizat prin aplicarea la cald, cu presa, a unor folii speciale (de print sau doar cut) sau cerneluri (sublimare, serigrafie) de termotransfer.

Daca doresti sa imprimezi tricouri in cantitati mici, atunci este cea mai ieftina metoda pe langa faptul ca se poate imprima orice grafica si este rezistenta la actiuni mecanice.

Serigrafia este o tehnica de imprimare traditionala folosita de multi ani. Este procedeul prin care se imprima diferite materiale, incepand cu hartie, ceramica, materiale plastice si terminand cu textile sau metale.
Aceasta tehnica ofera un rezultat de inalta calitate si este ideala pentru cantitati mai mari. Ce e mai mult, are o rezistenta ridicata a vopselelor la frecare, zgariere si mai ales la raze UV.

Broderia computerizata este un procedeu prin care elementele grafice solicitata de client sunt prelucrate de un software conectat la masinile de brodat. Ofera un aspect exclusivist a produsului si nu se deterioreaza nici dupa spalari multiple.

Sublimarea este un proces care consta in transferul cernelii in textura materialului, la o temperatura de 200 grade Celcius.
Sublimarea permite imprimarea policromie, cu o vizibilitate ridicata, conferind in acelasi timp o rezistenta remarcabila in timp, hainele isi mentin culoarea si vibratia chiar si dupa mai multe spalari. Ce e mai mult, ofera posibilitatea imprimarii oricarei grafici, indiferent de complexitate, singura conditie este ca tricoul sa fie alb. Este ideala pentru cantitati mai mici.

 

Desi durabilitatea unei haine personalizate depinde in mare parte de tipul de material si de forma de personalizare aleasa, mai exista un factor important care trebuie luat in considerare: curatarea lor.

 

Multi oameni nu stiu, dar imbracamintea tiparita trebuie tratata putin diferit de tricourile obisnuite - asa ca este esential sa citesti articolul nostru de blog pentru a te bucura cat mai mult timp de hainele tale personalizate.

 

Designul tau este in sfarsit gata de realizat. Este timpul sa gasesti o firma care te poate ajuta sa gasesti cea mai buna metoda de imprimare pentru grafica dorita.


La Wedas folosim cele mai bune tehnologii in functie de necesitatea clientilor. Ce e mai mult te ajutam sa alegi tehnologia potrivita preferintelor tale. Orice intrebare ai avea nu ezita sa ne contactezi!

1 Comentarii

Conde:
25.07.2020, 10:08:11 PM, conde.ro
Raspunde

Foarte util! Multumim!

Incepe conversatia...